Poštovani roditelji,
Naša škola sudjeluje projektu Muzičko obrazovanje kao zaštitni čimbenik za pozitivan razvoj mladih. Projekt je pod nositeljstvom Glazbenog Učilišta Elly Bašić u Zagrebu.
Promocija pozitivnog razvoja mladih, kao i prevencija rizičnih ponašanja, može se podržati na mnogo različitih načina. Ovaj projekt stavlja u fokus glazbeno obrazovanje kao način promicanja pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja mladih. Utjecaj glazbe na različite aspekte ljudskog razvoja poznat je dugi niz godina. Pozitivan razvoj mladih, kao noviji način razumijevanja razvoja mladih koji se fokusira na potencijale i snage, otvara vrata glazbi kao mediju za promicanje zdravog razvoja, pa i prevencije rizičnih ponašanja mladih.
Glazba ima snažan i pozitivan utjecaj ne neurobiološki, kognitivni i socijalno emocionalni razvoj djece i mladih (Scripp, Ulibarri, i Flax, 2013). Kada se govori o socijalno emocionalnom razvoju djece i mladih, brojni autori navode rezultate raznih istraživanja koja povezuju glazbeno obrazovanje ili uključenost u glazbene aktivnosti i pozitivne ishode poput bolje komunikacije djece i mladih sa svojim roditeljima i učiteljima (Broh, 2002), više razine intrinzične motivacije s posljedicom boljeg akademskog uspjeha, pozitivne slike o sebi (Hallam, 2010), veće svijesti o drugima, razvijenije socijalne vještine (Harland, Kinder, Lord, Scott, Schagen, i Haynes, 2000.), razvoja samopouzdanja i samodiscipline (Hallam, 2010; Harland i sur., 2000; Pitts, 2007), stvaranja dobrih socijalnih mreža i osjećaja pripadanja (Pitts, 2007) te prepoznavanja, razumijevanja, korištenja emocija za razvoj misli, kao i nošenja s emocijama (Resnicow, Salovey, i Repp, 2004). U odnosu na rizična ponašanja, istraživanja pokazuju kako postoji značajan utjecaj obrazovanja u području umjetnosti na korištenje sredstava ovisnosti, rizično seksualno ponašanje, nasilje i delinkvenciju (Elpus, 2013).
Cilj projekta je utvrditi je li muzičko obrazovanje zaštitni čimbenik za pozitivan razvoj mladih, odnosno može li se muzičkim obrazovanjem prevenirati uključivanje mladih u rizična ponašanja.
Istraživanje će se provesti u veljači/ožujku 2025. godine. Sudionici istraživanja bit će učenici srednjih muzičkih (GU Elly Bašić, GŠ Pavla Markovca i GŠ Vatroslava Lisinskog) i općeobrazovnih škola (stariji od 14 godina) koji daju pristanak za istraživanje. Sukladno Etičkom kodeksu istraživanja s djecom, mladi stariji od 14. godina mogu samostalno dati pristanak.
Rezultati istraživanja koristit će se u osmišljavanju učinkovitih programa promocije pozitivnog razvoja i programa prevencije rizičnih ponašanja koji će moći odgovoriti na potrebe mladih.
Rezultati istraživanja bit će objavljeni na mrežnoj stanici škole te će biti predstavljeni stručnoj i drugoj javnosti.
Voditeljica projekta: Lana Juranić, mag.mus
Koordinatorice projekta: Daniela Noll, mag.paed., Radojka Sućeska Ligutić, spec. univ. psych, prof. dr. sc. Martina Ferić (PrevLab, UNIZG ERF)